Košice Fashion Week koná lokálne a myslí globálne

| K13 a VÝMENNÍKY, Móda | 30. 10. 2017

Tohtoročný Košice Fashion Week 2017 nadviaže na obsah a atmosféru svetových módnych domov a okrem Versaceho, Victorie Beckham či Valentina predstaví tvorbu i slovenských návrhárov. Sedemdňový program zahŕňa módne prehliadky, workshopy, prednášky, panelové diskusie či MANGO Opening Party. A vo výberovom dizajnérskom obchode POP UP store návštevníci nakúpia originálne módne kúsky a doplnky.

Košice Fashion Week podporuje rozvoj módneho a kreatívneho priemyslu, aj preto hostí unikátny start up European Fashion Accelerator.

Každý ročník najväčšieho módneho sviatku je jedinečný. „Máme radosť, že v tomto roku premiérovo predstavíme svetové módne značky Alizé fashion house (Versace, Valentino, Victoria Beckham, Isabel Marant) či úžasnú americkú značku BCBG. Košice Fashion Week podporuje rozvoj módneho a kreatívneho priemyslu, aj preto hostí unikátny start up European Fashion Accelerator (je zložený z edukatívnej a prezentačnej časti). Návštevníci sa môžu prihlásiť na workshopy, prednášky, prísť na panelovú diskusiu či zoznámiť sa s módnou tvorbou mladých návrhárov z krajín V4 a ukrajinského hosťa Vlodymyra PODOLYAN-a. Tradične najnavštevovanejšou prehliadkou je tvorba Jitky Klett a tento rok sme zvolili unikátnu lokalitu – podzemné garáže Kulturparku. Ich industriálnosť len podčiarkne ženskosť a rafinovanosť aktuálnej kolekcie LAPOESIA. Myslíme tiež na všetkých, ktorí si chcú urobiť radosť dizajnovým kúskom alebo kúpiť darček pod vianočný stromček. Obchod POP UP store bude otvorený v dobe konania prehliadok v Kasárňach. Osobne sa teším aj na MANGO Opening Party,“ pozýva Karolína Bosáková, riaditeľka Košice Fashion Week.

Návrhárka napríklad Mišena Juhász vzkriesila modrotlač.

Medzinárodne regionálni návrhári
Košický módny sviatok dlhodobo presadzuje prístup „Konaj lokálne, mysli globálne“. „Dávame priestor návrhárom so silným vzťahom k regiónu, ktorí však majú medzinárodný presah. Jedným z nich je napríklad Mišena Juhász žijúca v Michalovciach (vzkriesila modrotlač), nehovoriac o zavedených návrhárkach ako Jitka Klett, Zuzana Haková, Ida Sándor či Jana Polak. Taktiež sa snažíme spolupracovať s miestnymi firmami, dávame im priestor na prezentáciu, budovanie mena a posilňovanie značky. Do Košíc prinášame aj zahraničných hostí a novinárov. Chceme, aby krása a vľúdna atmosféra tohto mesta rezonovala i za hranicami,“ vysvetľuje Bosáková. Osobne vidí jedinečnosť slovenskej módy v dravosti, hravosti, v schopnosti pracovať s tradičnými materiálmi a technikami nadčasovým spôsobom. „Móda má v sebe obrovskú energiu, a práve tú sa snažíme ukázať celému svetu. Pre mňa osobne je predovšetkým inšpirácia, vyjadrujeme ňou naše každodenne rozpoloženie.“

Košice Fashion Week potrvá od 8. do 12. novembra. Niektoré časti programu sú voľne prístupné, stačí registrácia na www.eu-fa.eu/program/. Lístky na prehliadky či MANGO Opening Party zakúpite na www.k13.sk.

Eva Barnišinová
Foto: archív Košice Fashion Week


Tags: , , , , , , , , , , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Košice Fashion Week koná lokálne a myslí globálne

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems