Takmer 90 ročné Kino Úsmev zaplo premietačku

| Reportáž | 24. 6. 2016

Vo štvrtok 9. júna sa o dávku príjemnej nostalgie postaralo znovuotvorené Kino Úsmev. Vynovilo premietačku, otvorilo kaviareň a do programu pridalo kvalitné filmy z domácej aj svetovej kinematografie. Jedna vec sa ale nezmenila. Kino si ponechalo jedinečnú retro atmosféru.

1 kino

Kino Úsmev sa vrátilo vo veľkom štýle. Jeho „spasitelia“ z občianskeho združenia Cinefil  pripravili na úvod pre návštevníkov česko-slovenskú topku. Pozreli sme si interaktívny film Kinoautomat, prvýkrát uvedený na celosvetovej výstave Expo v Montreale v roku 1967. Vybavení hlasovacím zariadením, burizonmi aj chrumkami sme rozhodovali o každom ďalšom kroku hlavnej postavy pána Nováka. Celým premietaním nás vtipne sprevádzala dcéra režiséra filmu Alena Činčarová: „Pre mňa tento film predstavuje kus života. Som rada, že divákov neustále baví. Ide o dôkaz toho, že humor nestarne a myslím si, že v Kine Úsmev to platí dvojnásobne.“

2016 6 9_otvorenie_kino usmev_foto_david hanko_full (43)

Spomienky a úsmevy

Hudba zo 60. rokov, retro plagáty na stenách a vŕzgajúce stoličky v kinosále dotvárali jedinečnú atmosféru otvorenia. Do kina zavítala aj členka divadla Na peróne Jana Wernerová: „Mám veľmi emotívne pocity. Pamätám si ešte starý Cinefil a Stanka Gojdiča, ktorý stál pri zrode kina. Myslím si, že by bol dnes veľmi šťastný, keby videl, kam to celé dospelo. Je to skvelé pre Košice aj pre všetkých ľudí, ktorí tak získali nové miesto na stretávanie.“  Medzi návštevníkmi tiež nechýbala mladá výtvarníčka Svetlana Fialová: „Z celej myšlienky otvorenia kina som nadšená, pretože kamenné kino tu chýba už desaťročia. Podľa mňa pôjde o nové kultúrne miesto na mape Košíc, kde sa nebudú stretávať len milovníci filmu.“ Slávnostné otvorenie bolo ako z filmu. Nechýbala zábava do neskorých hodín, priateľská nálada a spomienky na kino, do ktorého sa po dlhých rokoch vrátil smiech.

V Kine Úsmev sa po novom premieta minimálne dvakrát denne pomocou vynovenej techniky. Bývalá vstupná hala kina sa zmenila na bar a kaviareň. Okrem pravidelného premietania by sa v najbližšom čase mali konať rôzne vzdelávacie programy s cieľom vybudovania zázemia pre filmovú tvorbu. Podľa riaditeľa kina Lukáša Berbericha si tu z ponuky filmov vyberie aj náročnejší divák. Kompletný program nájdete na www.kinousmev.sk, alebo na Facebooku.

Lucia Korečková

2016 6 9_otvorenie_kino usmev_foto_david hanko_full (41)

Tags: , , ,