Mesto Košice ako investor ukončilo prvú etapu Stavby integrovanej koľajovej dopravy Košice. Keby nezačalo rekonštruovať električkové trate a modernizáciu siedmich električkových uzlov naraz, nemohlo by čerpať finančné prostriedky z eurofondov na nákup nových električiek. Košice takto získali celkovo až 114 miliónov eur (40 miliónov eur – rekonštrukcia el. tratí; 20 mil. eur – rekonštrukcia el. uzlov; zvyšok – nákup nových električiek). Keďže bežný rozpočet mesta je „iba“ 136 miliónov eur, bez eurofondov by Košice rekonštrukciu tratí z vlastného rozpočtu „neutiahli“. Podmienkou získania peňazí z Európskej únie však bolo, že všetky musia byť preinvestované a aj zúčtované do konca roka 2015.
Projekt rekonštrukcie električkových tratí je najväčšou investíciou do modernizácie košickej koľajovej dopravy za posledné desaťročia a veľkým krokom do budúcnosti. Stavba si vyžiadala množstvo práce, trpezlivosti a pochopenia zo strany Košičanov (kvôli nevyhnutným dopravným obmedzeniam), ale výsledok stojí za to. Obyvatelia mesta dostali úplne nové električkové trate s moderným informačným systémom, čaká ich tichšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie a ekologickejšie cestovanie v úplne nových električkových súpravách.
Informovalo Mesto Košice
Foto: Miroslav Vacula
Tags: električková doprava, Mesto Košice, rekonštrukcia
Prečítajte si aj:- Modernizácia električkových uzlov si vyžiadala, okrem iného, takmer 11 kilometrov nových koľajníc
- Vyše 130 kilometrov káblov, nové trakčné vedenia, výhybky, zrenovované nástupištia
- Štartujú práce na modernizácii a zvyšovaní bezpečnosti električkových uzlov v Košiciach
- Neplatičov za odpad pribúda. Za chýbajúce 2 milióny eur by sme mohli ďalej meniť Košice k lepšiemu.
- Zmeny v mestskej hromadnej doprave