Pokračovanie: 4 jednoduché cviky pri bolesti krížov

| Nezaradené, Šport | 17. 10. 2019

Minulý mesiac sme vám v Zajtrajších novinách predstavili 4 jednoduché cviky, ktoré môžete skúsiť aj sami doma, pokiaľ vás trápi bolesť v driekovej oblasti chrbta – v prípade, že netrpíte závažnými ochoreniami a zdravotný stav vám umožňuje cvičiť.

 

Princíp cvikov spočíva v uvoľnení tlaku na nervový koreň, vytiahnutí svalstva a znížení bolestivosti. Nepotrebujete žiadne pomôcky, stačí vám nájsť voľné miesto na rovnej podlahe  alebo tvrdý stôl (posteľ neodporúčame, pretože je mäkká). Cviky realizujte pomaly a každý zopakujte 10-krát.

CVIK 1: Ľahnite si na chrbát a zohnite nohy v 90° uhle. Jednu nohu si pritiahnite k sebe s tým, že ju uchopíte popod koleno. Nádych v pokoji, počas výdychu sa snažte vystierať kolenný kĺb pritiahnutej nohy. Pohyb ukončite vtedy, keď začnete cítiť bolesť (či už zozadu na stehne, lýtku alebo v krížoch).

 

CVIK 2: Zaujmite rovnakú východiskovú polohu. Jednu nohu preložte cez druhú tak, aby ste mali členkový kĺb položený na kolene. Vyloženú nohu majte uvoľnenú. Druhú nohu si chyťte a počas výdychu ju mierne pritiahnite k sebe tak, aby ste cítili na vyloženej nohe mierny ťah v okolí sedacieho svalstva.

 

CVIK 3: V tomto cviku ide o mierny záklon. Ľahnite si na brucho. Uvoľnite sa a takisto uvoľnite aj krížovú oblasť chrbta. Ruky si dajte do polohy ako keby ste chceli urobiť vzpor. Oprite sa o celé predlaktia od lakťa až po zápästia. Počas výdychu vytvorte mierny záklon. Ide o tzv. pasívny záklon, takže nepoužívate krížové svalstvo, ale ruky. Dávajte si pozor, aby
záklon nebol príliš ostrý a vysoký. V neskorších fázach môžete vyskúšať vystrieť ruky, avšak odporúčame začať na predlaktiach.

 

CVIK 4
Z ľahu na bruchu sa dvihnite na obe kolená a obe ruky. Stiahnite spodné brucho a snažte sa mať rovný chrbát. Dôležité je, aby ste sa neprehli v krížovej oblasti. Nadýchnite sa v pokoji, počas výdychu sa snažte vystierať raz jednu a raz druhú nohu. Tento cvik je trochu ťažší, treba si neustále všímať, či náhodou nedošlo k narušeniu krivky chrbtice a aby bola symetrická.

Text a foto: Ultimuv Košice


Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Pokračovanie: 4 jednoduché cviky pri bolesti krížov

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems