4 jednoduché cviky pri bolesti krížov

Ak vás trápia bolesti krížovej oblasti chrbta a nemáte pritom vážnejší problém či diagnostikované závažné ochorenie, tieto cviky sú určené práve vám.

| Tipy z redakcie | 13. 9. 2019

Základný princíp spočíva v uvoľnení tlaku na nervový koreň, znížení bolestivosti a vytiahnutí skráteného svalstva. Nepotrebujete k tomu žiadne pomôcky, stačí rovná podložka. Posteľ vo všeobecnosti neodporúčame, keďže je mäkká a poddajná. Je dobré, ak jednotlivé pohyby precítite. Ideálne je ľahnúť si na podlahu alebo tvrdý stôl. Cviky opakujte 10-krát.

 

Ľahnite si na chrbát a ohnite nohy v kolenách približne v 90° uhle. Počas nádychu oddychujte. Počas výdychu si oboma rukami chyťte koleno a jemne ho ťahajte k hrudi. Nesnažte sa tento pohyb robiť nasilu a dosiahnuť maximálny pohyb v bedrovom kĺbe. Vystriedajte obe nohy.

Obe nohy držte zohnuté v kolenách a rukami ich priťahujte k brade. Nádych, mierne ich podržte, výdych, pritiahnite ich ešte viac k sebe. Skúste zo svojej chrbtice vytvoriť akoby mierne ohnuté vajíčko. Necvičte cez bolesť!

Východisková poloha je rovnaká ako pri 1. cviku. Nepracujte s ničím okrem brušných svalov. Počas výdychu sa ich snažte stiahnuť. Nie však napnúť, ale skôr vtiahnuť, akoby ste chceli zatlačiť kríže do podložky.

V rovnakej polohe si položte ruky na stehná. Nádych v pokoji. Počas výdychu sa pomalým pohybom dvíhajte hore s tým, že šúchate dlane po stehnách. Zotrvajte v polohe 5 sekúnd a s nádychom sa vráťte späť.

Text a foto: Ultimuv Košice


Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: 4 jednoduché cviky pri bolesti krížov

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems