Človek v sieti

| Editoriál | 13. 11. 2017

O vplyve a negatívnych účinkoch sociálnych sietí sa toho veľa hovorí a od ostatného blogu Adely Vinczeovej mám ďalšiu dilemu na dennom poriadku. A nie, nejde o staré známe výkričníky, ktoré stoja za tým, koľko času trávime na sociálnych sieťach, aký obsah tam zdieľajú naše deti a ako to vplýva na ich psychiku. Tentokrát ide o počet lajkov. O tom, ako nás veľa srdiečok a smajlíkov robí v jeden deň šťastnými a na druhý deň nám hejty nedovolia vstať z postele. Adela pre HN online v komentári s názvom Muchy na hnoji sa nemôžu mýliť píše, že je lepšie veriť sebe ako lajkom a že je dôležitejšie počúvať objektívne múdrych, a nielen tých olajkovaných…

Táto téma rozprúdila debatu aj v našej kuchyni, pretože sa čoraz viac zamýšľam nad tým, ako úspech ľudí na voľnej nohe určujú lajky a počty zdieľaní. Blogeri, moderátori, umelci, výrobcovia všakovakých tovarov sa potia pri vymýšľaní nápadov, ako dostať na svoj profil čo najviac „zákazníkov“. Nestačí byť len šikovný a vyrábať parádnu užitočnosť. Dôležitý je marketing a ten sa dnes deje na sociálnych sieťach. Treba vymýšľať spolupráce, označovať čo najviac užívateľov, každý deň postovať atraktívne fotografie, byť v kurze a v obraze. „Taká je doba a treba sa jej prispôsobiť,“ vravel mi muž pri večeri. Poviem vám, že mne sa nie vždy chce. Nemám stále náladu a čas vymýšľať instastories a v každom príspevku označiť reštauráciu, kamarátku blogerku či Jožka na hrade. Nehovorím, že sa o to nesnažím, ale naozaj sa mi nechce. A to vo mne vyvoláva každodenné dilemy, či plávať s prúdom a chytiť sa do siete, alebo veriť tomu, že „sa predám“ aj bez každodennej aktivity na Facebooku.

Nemyslite si, že som zaspala v rokoch 90-tych a neuvedomujem si silu reklamy. Veľmi dobre vidím, čo predáva a často mám pocit, že to nemusí byť kvalita, ale lajky. A s tým sa akosi stále neviem zmieriť. Ale to je už moja politika, či si z Facebooku urobím užitočného kamaráta, alebo zbytočného nepriateľa.

PS: Aby som v negativite neostala, chcem vyzdvihnúť aj dobrú stránku sociálnych sietí. Neraz som na nich našla námet na článok, šikovného umelca či pracovnú príležitosť. Rovnaké príležitosti tam hľadá Košičanka Kamila Kovaľová. Cez Facebook sa dostala do jednej indickej neziskovky a štyri mesiace pomáhala pri tandemovom cyklistickom projekte. Viac sa dočítate v aktuálnej téme čísla a verím, že sa inšpirujete. Lebo sociálne siete vedia poslúžiť a ľudia zasa pomáhať.

Gabriela Krestián Kuchárová
sefredaktor@zajtrajsienoviny.sk


Tags: , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Človek v sieti

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems