Podnet k (za)mysleniu

| Stĺpček | 18. 9. 2017

Stĺpček o 50 myšlienkach, ktoré by sme mali poznať, by nemusel byť na zahodenie. Sekundovať by mu mohol nadčasový výrok Konfucia, varujúceho, že učiť sa bez myslenia je zbytočné. Avšak myslieť bez vzdelanosti je nebezpečné. Nasledujúca knižná edícia s rovnomenným názvom začiatku tohto textu načiera do niekoľkých oblastí vedy i umenia a, v duchu spomínaného citátu, rozširuje obzory všetkých, čo nechcú duchovne ustrnúť. Verím, že ste sa v úvodnom slede myšlienok nestratili. Ak aj áno, edícia 50 myšlienok, ktoré by ste mali poznať, vám to zaiste nedovolí. Je prehľadná, zrozumiteľná a neskutočne pútavá.

Treba podotknúť, že predstavovaný knižný súbor je určený pre čitateľov disponujúcich aspoň základnými vedomosťami z daného odboru. Niektoré tituly som zahliadla aj v rukách pedagógov. Tí informácie šikovne spracovali a obohatili nimi svoje hodiny. Ako teda vyzerá konkrétne knižné menu? O rozmanitosť čitateľských chutí sa uchádzajú tituly Matematika, Fyzika, Vesmír, Zem, Ekonómia, Manažment, Psychológia, Genetika, Budúcnosť, Digitálny vek a Filozofia. Všetky vyšli vo vydavateľstve Slovart. Základné informácie o autoroch, svetových odborníkoch, si možno prečítať na obálkach publikácií. Súčasťou každého titulu je register pojmov a výkladový slovník najdôležitejších termínov.

Ako naznačuje názov edície, obsah kníh je rozdelený do kľúčových oblastí a 50 stručne, výstižne a jasne formulovaných kapitol ukončených graficky zvýraznenou hlavnou myšlienkou, prípadne podnetnou otázkou reagujúcou na pointu state. Hlavné texty sú doplnené citátmi osobností z oblasti vedy i kultúry, zaujímavosťami z histórie i súčasného diania. Na začiatku každej kapitoly je umiestnená časová os sprehľadňujúca myšlienkovú kontinuitu vedcov i mysliteľov.

Priznám sa, že medzi mojich favoritov patrí Filozofia a predovšetkým Digitálny vek. Ten v sebe ukrýva alchýmiu nového spôsobu vyjadrovania, šírenia myšlienok, ich modifikácie a s tým súvisiacich nástrojov marketingu i manipulácie. Skrátka to, čo vyjadril Brian Solis: „Sociálne médiá sú viac o sociológii a psychológii než o technológii.“

Alena Štrompová


Tags: , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Podnet k (za)mysleniu

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems