Spokojnosť zákazníka drží v rukách Servis Delivery Manažér (SDM)

| T-Systems | 21. 3. 2016

Prezentovať T-Systems International a jej služby pred zákazníkom kvalitne a na vysokej úrovni je jednou z najzákladnejších myšlienok pozície Service Delivery Manažéra (manažéra dodávok a služieb). Vďaka nej sa stáva SDM zároveň tvárou spoločnosti v komunikácii s klientom. A to je lukratívna ponuka. No cesta na pozíciu SDM je o to náročnejšia a pomôcť môže vzdelávací program SDM Academy.

Pozícia SDM je v rámci spoločnosti T-Systems International jednou z najvyšších funkcií, na akej viete pracovať. Svojou vážnosťou zastáva popredné miesto. Jednoducho môžeme povedať, že jej hlavnou úlohou je postarať sa o zákazníka po všetkých stránkach.

O čom je práca SDM?

Servis Delivery Manažér je zodpovedný za dodržiavanie a napĺňanie požiadaviek zákazníka podľa platného kontraktu. Aby ste sa v tejto práci cítili ako ryba vo vode, mali by ste si predstaviť, že ste tvárou spoločnosti T-Systems Slovakia vo všetkých aspektoch dodávky služieb. Zákazníkova spokojnosť bude aj vašou a zároveň celej firmy. Lukáš Tuček, jeden z vedúcich manažment tímu SDM, prezradil: „SDM spolupracuje so svojimi kolegami z obchodného oddelenia na príprave nových ponúk služieb a najmodernejších produktov firmy. Zodpovednosť na tejto pozícii je jednou z hlavných vlastností, ktorú potrebujete. Máte totiž veľmi dôležitú úlohu zameranú na vylepšovanie dodávaných služieb na základe zadaných požiadaviek zákazníka a jeho potrieb.“ V rámci tejto funkcie však zodpovedáte aj za interné kontrakty tzv. OLA v rámci T-Systems Slovakia. Všetky spomínané úlohy SDM manažéra preto nevyhnutne zahŕňajú dynamické plánovanie, organizáciu a v neposlednom rade aj meranie daných služieb na základe dohodnutého kontraktu so zákazníkom.

IMG_0909

Dôležité vlastnosti v pozícii SDM

Táto komplexná manažérska rola vyžaduje viacero podmienok na to, aby ste ju mohli vykonávať kvalitne. Kandidát na SDM by mal mať vysokú prozákaznícku orientáciu, komunikačné schopnosti, o anglickom jazyku ani nehovoriac. Po anglicky by ste mali vedieť aj perfektne konverzovať. Na to nepochybne nadväzuje schopnosť rokovať. SDM manažér by mal disponovať aj prezentačnými zručnosťami, mal by mať IT technický, procesný a finančný prehľad. Dôležité sú aj manažérske a organizačné vlastnosti. Všetky tieto kompetencie tvoria jeden celok spomínanej pozície.

SDM Academy v T-Systems Slovakia vzdeláva svojich ľudí

Preto, aby mohla spoločnosť T-Systems Slovakia obsadzovať na významné pozície SDM kvalitných a profesne „vyšperkovaných“ ľudí, pripravila projekt s názvom SDM Academy. Vlani sa konal jeho pilotný ročník a bol určený výhradne pre zamestnancov manažérskeho tímu SDM. Keďže sa účastníkom aj organizátorom osvedčil, zaradili ho do svojho programu aktivít aj v tomto roku. Veď, čo funguje, treba ponechať, rozvíjať, a teda ešte viac zlepšovať.

IMG_0850

Pilotný ročník SDM Academy trval 11 mesiacov. Obsahoval 20 tréningov, z ktorých 15 bolo ušitých priamo na mieru SDM potrieb. Participovalo na ňom viac ako 30 trénerov. Akadémia bola pripravená v niekoľkých celkoch. Účastníci získavali nové vedomosti a zručnosti v procesnom, technickom aj finančnom smere. Rovnako aj v tom, ako byť plnohodnotným manažérom. Na SDM Academy sa zúčastnilo 40 zamestnancov manažment tímu, z čoho 19 už na pozícii SDM. Akadémia im teda pomohla zdokonaliť sa a dosiahnuť ďalší level na tomto poste. Z 21 účastníkov, doposiaľ zastávajúcich podpornú funkciu na pozícii SDM support expert, sa po skončení akadémie stalo 10 z nich hlavnými SDM, a teda novými tvárami reprezentujúcimi spoločnosť na trhu. Pilotný projekt bol akousi lastovičkou, no v prvý pripravovaný ročník sa rozhodli rozšíriť na celú firmu T-Systems Slovakia. Ďalšia SDM Academy sa uskutoční v druhom kvartáli roka 2016, v apríli, máji alebo júni. Viac podrobných informácií  o akadémii a možnosti prihlásiť sa na ňu získate, ak napíšete na nina.trstkova@t-systems.sk.

„Veľmi pekne sa chcem poďakovať všetkým, ktorí sa minuloročnej pilotnej akadémie zúčastnili a hlavne za ich konštruktívnu spätnú väzbu. Na základe nej sa nám podarilo vylepšiť samotný obsah tréningov a organizovania už v pripravovanom 1. ročníku SDM Academy. Poďakovanie patrí aj celému manažment tímu department líderky Zlatice Procházkovej, ktorý aktívne participoval na zrode a samotnej realizácii a organizácii projektu SDA Academy,“ doplnil na záver Lukáš Tuček.

IMG_0917

Práca SDM sa opiera o 3 hlavné piliere:

1.) SDM je hlavným kontaktom spoločnosti T-Systems Slovakia pre zákazníka. Predstavuje manažment kontraktov, či už externých, alebo interných voči zákazníkovi a spoločnosti.

2.) Práca SDM spočíva v komplexných dodávkach služieb pre zákazníka na základe dohodnutého kontraktu.

3.) SDM je zodpovedný za financie a fakturácie voči zákazníkovi a tiež T-Systems Slovakia.

Lucia Korečková
Foto: archív TSSK


Tags: , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Spokojnosť zákazníka drží v rukách Servis Delivery Manažér (SDM)

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems