Tipy na kvalitné knihy pre deti

| Literatúra, Reportáž | 14. 12. 2015

Cyklus vianočných podujatí Vianočná knižka sa otvára vrcholí. Posledný týždeň prinesie autorské besedy s Andreou Gregušovou, trojdňový maratón podujatí v rámci Továrne na Vianoce a konkrétne knižné tipy.

Projekt Vianočná knižka sa otvára vyvrcholí piatimi stretnutiami s Andreou Gregušovou, autorkou detských kníh Červík Ervin a Operácia orech a iné dedkoviny. Vo štvrtok (17. 12.) otvorí svoje brány Továreň na Vianoce, aby v LitParku počas troch dní od 9:00 do 18:00 uviedla zážitkové čítania pre najmenších, autogramiádu Andrey Gregušovej, predstavila zvyky a vinše Vianoc, uskutočnila výrobu vianočných pozdravov a stavbu vysnívaného vianočného mestečka. Súčasťou programu bude prezentácia nového bulletinu Vianočná knižka sa otvára.

DSC_0926 - kópia

Čitateľské tipy od knižnice

Bulletin predstavuje aktuálny zoznam doporučených knižných noviniek, ktoré sú zatriedené do piatich kategórií podľa veku detského čitateľa a záujemcovia ho získajú bezplatne vo všetkých pobočkách knižnice. Za každú kategóriu prinášame jeden tip. Pre čitateľov od 1 do 3 rokov odporúčame Lila a žabka – Boľavá nôžka od Isabelle Gilbert. Príbeh hovorí o tom, ako je dobre mať na blízku niekoho, kto pomôže. Kategóriu 4 až 6 rokov poteší kniha o sebaprijatí, jedinečnosti a dôležitosti milovať a byť milovaný s názvom Nechcem byť žabou od Dev Petty. Deti vo veku 7 až 10 rokov zaujme nevšedný a úsmevný titul Našťastie nemáme mlieko od Neila Gaimana o veľkom dobrodružstve, čo zmení obyčajný nákup na stretnutie s dinosaurami, mimozemšťanmi, pirátmi a inými podivuhodnými bytosťami. Pre náročnejšiu čitateľskú kategóriu od 11 do 13 rokov vyberáme titul Herman od spisovateľa Larsa Saabyeho Christensena. Jedenásťročný chlapec s bujnou fantáziou sa v ňom snaží vyrovnať s chorobou i so smrťou milovanej osoby, až kým sa nenaučí prijať seba samého. A pre mládež od 14 do16 rokov je to kniha Sedem minút po polnoci od Patricka Nessa. Conor sa v sne stretne s niekým starodávnym, koho neočakával. Netvor starší ako ľudstvo samo mu porozpráva tri príbehy o láske, o strate i o nádeji. Na oplátku však požaduje pravdu o tom, z čoho má Conor najväčší strach.

Viac o programe podujatia Vianočná knižka sa otvára na www.kosicekmk.sk.

Eka

Tags: , , ,