Ponuka pre tých, čo majú radi výzvy a chcú pracovať v IT

| Rozhovory, T-Systems | 16. 11. 2015

Je vám IT blízke, ale nie ste programátor Javy ani databázový expert? To pre T-Systems Slovakia nie je prekážkou. Vo firme existuje mnoho pozícií, ktoré zapadajú do tohto scenára. Jednou z nich je aj SDM (Service Delivery Manager) Support. Ak chcete byť v úzkom kontakte s koncovým zákazníkom, plniť rôznorodé úlohy z oblasti Service manažmentu, spolupracovať s kolegami z rôznych krajín, využívať anglický a nemecký jazyk a participovať na zaujímavých medzinárodných projektoch, možno hľadajú práve vás. Na najdôležitejšie otázky o pracovnej pozícii odpovedajú Daniela Lisá a Peter Lazorčík.

Akú pozíciu obsadzujete?

Obsadzujeme pozíciu Service Delivery Manager Support Expert pre náš tím, kde vyžadujeme znalosť nemeckého jazyka, pretože spolupracujeme so Švajčiarmi.

Ako by ste túto pozíciu opísali človeku, ktorý o nej ešte nikdy nepočul?

SDM support veľmi úzko spolupracuje s SDM a je denne v kontakte aj s koncovým zákazníkom. Konkrétne v našom tíme máme na starosti švajčiarsky biznis a švajčiarskych klientov. Patria k nim aj top zákazníci – SBB, Inselspital Bern a Valora. Podstatou našej činnosti je spracovávanie objednávok prichádzajúcich priamo od zákazníka, vytváranie „changes“, „delivery orders“ a kooperácia s operations (tímy, ktoré sú zodpovedné za dodanie služby). Sledujeme celý životný cyklus objednávky od samotného začiatku až po vystavenie faktúry.

Ako dlho už existujete?

Subtím pre Švajčiarsko, kde práve hľadáme nových kolegov so znalosťou anglického a nemeckého jazyka, vznikol pred dvoma rokmi. Začali sme s dvomi ľuďmi, dnes ich je pätnásť. Do konca roka by sme mali mať sedemnásť členov a aj v roku 2016 tu bude priestor na ďalší rast.

1 menšiaAko funguje váš slovensko-švajčiarsky tím?

Koľko ľudí, toľko chutí. Našťastie to platí v dobrom, výborne sa dopĺňame a rozumieme si. V tíme je dobrá atmosféra, čo nám pomáha pri riešení rôznych, aj tých náročných úloh. Občas si zájdeme na spoločný obed, zorganizujeme kino alebo teambuilding.

Máte problém porozumieť švajčiarskym spolupracovníkom? Švajčiarska „deutsch“ je predsa len iná ako tá regulárna.

Nie, komunikujú s nami vždy spisovnou nemčinou, i keď zo začiatku sa občas pozabudli a „vybafli“ na nás „swiss dutch“, čo bolo celkom vtipné.

Aké kritériá musí človek na tejto pozícii spĺňať? Musí byť už zamestnancom T-Systems Slovakia alebo uvítate aj človeka z mimofiremného prostredia?

Vítaní sú aj externí záujemcovia, obzvlášť tí so skúsenosťami z danej oblasti. Všeobecný prehľad v IT je však nevyhnutný. Čo sa týka jazykovej úrovne, okrem anglického jazyka (B1 a vyššie) je podmienkou aj nemecký jazyk na komunikatívnej úrovni (B2 a vyššie), keďže nemčina je pre nás biznisovým jazykom. V nemeckom jazyku komunikujeme so zákazníkom i so Servis Delivery Managermi. Dokonca aj všetky naše tooly, pracovné nástroje, sú v nemeckom jazyku.

Prebieha už samotný pohovor v nemčine?

Áno, súčasťou pohovoru je aj otestovanie jazykových znalostí.

Kde sa záujemcovia môžu o túto pozíciu uchádzať?

Túto pozíciu si môžu uchádzači nájsť interne na intranete pod názvom SDM Support Expert. Kontaktnou osobou je Anna Verbovancová. Externe je pozícia inzerovaná aj na známom portáli s ponukami práce na profile T-Systems.

Ako vyzerá bežný pracovný deň Service Delivery manažéra?

Naša práca je veľmi zaujímavá tým, že je rôznorodá. V priebehu dňa práca mení svoju dynamiku a stereotyp je niečo, čo nás zďaleka obchádza. Vďaka širokému spektru úloh je každý pracovný deň úplne iný.

Ako dlho trvá oboznámenie sa s toolmi?

Náš základný tool e-Room je veľmi užívateľsky orientovaný a logicky vystavaný. Všetko ostatné sú bežné nástroje využívané v T-Systems, s ktorými sa dá naučiť pracovať v pomerne krátkom čase.

Bude novým zamestnancom po príchode do tímu pridelený mentor, alebo nechávate človeka, aby „plával“ a snažil sa uchytiť sám?

Každému nováčikovi je pridelený mentor, aby ho zaškolil a bol mu oporou v začiatkoch. Tréningový plán je nastavený na obdobie troch mesiacov.

Čo sa týka ďalšieho kariérneho rastu, aký ponúkate?

Každý, kto nastúpi na túto pozíciu, začne pracovať ako SDM Support Expert. Je to výborný odrazový mostík pre ďalší kariérny rast. V rámci nášho tímu sa viacero kolegov vypracovalo na SDM pre konkrétnych švajčiarskych zákazníkov. Okrem iného ponúka naše oddelenie aj deväťmesačný program známy pod názvom SDM Academy, ktorý pomáha SDM support expertom rozvíjať a zlepšovať svoje zručnosti a schopnosti v oblasti Service manažmentu.

Čo by ste radi odkázali potenciálnym záujemcom?

Je to pestrá práca, ktorá vás zasvätí do hĺbky biznisu. Riešime komplexné úlohy a nielen istú časť, ako je to občas v iných tímoch. Každý, koho táto zaujala pozícia, a má chuť učiť sa a posúvať sa ďalej, je u nás vítaný.

Ďakujem za rozhovor.

Zuzana Kaňuchová
Foto: archív T-Systems Slovensko

2 velka fotka


Tags: , , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Ponuka pre tých, čo majú radi výzvy a chcú pracovať v IT

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems