Katarzia v hudbe, hudba Katarzie

| Hudba, Reportáž | 9. 3. 2015

V piatok 20. februára sa v Tabačke Kulturfabrik konal koncert slovenskej speváčky Katarzie. Bol spontánny, bezprostredný, živý, hravý, vtipný a prekvapivý. Katarzia nesklamala a divákov potešila humorom, živelnosťou a podmanivou hudbou.

Bezprostredne po začatí koncertu o sebe Katarzia prezradila viac, ako by možno sama chcela. Speváčka bez zábran hovorila o osobných príbehoch a udalostiach spätých s jej tvorbou. S pôvabom obrátila každú poznámku na vtip, čím si získala divákov. V ten večer vytvorila medzi sebou a nimi zvláštne puto. Miestnosťou sa ozýval šum a smiech a na pódiu sa zatiaľ diali zvláštne veci. Sugestívne skladby striedali historky o ich vzniku a rozprávanie o speváčkiných pocitoch a myšlienkach. V jej vystupovaní bolo cítiť teatrálnosť a dramatickosť, výraz a precítenie.

Zaznel Infantilný punk, Dunaj aj Čokoládky

Katarzia hrala len tak, spontánne, akoby o nič nešlo. Z jej hlasu bolo cítiť nenútenosť, nonšalantnosť a určitú dávku nadnesenosti. Ľudia okolo mňa sa usmievali a do toho zneli texty skrývajúce viac, ako sa na prvé počutie zdá. Vytvorila tak uvoľnenú atmosféru a so zavretými očami som mala pocit, že čas sa na chvíľu zastavil. Diváci prirodzene reagovali na každý impulz a keď ich vyzvala, aby jej pomohli vytvoriť podklad pre rapovú skladbu, neváhali. Miestnosťou sa čoskoro ozýval jednotný rytmus tlieskajúcich rúk a dupajúcich nôh. Do toho znel speváčkin výrazný hlas a text pripomínajúci skladbu napísanú dieťaťom. No  predsa v ňom bolo čosi, čo nútilo publikum so zatajeným dychom počúvať.

Ako sa koncert chýlil ku koncu, každý tlieskal o čosi hlasnejšie a intenzívnejšie. Akoby sa nikomu nechcelo odísť z Katarziinho „sveta“ poézie a dobrej nálady. Na žiadosť publika zahrala ešte jednu skladbu a koncert zakončila slovami: „Idem, aby babička dlho nečakala“. Na otázku, ako by zhodnotila atmosféru, Katarzia odpovedala: „Koncert sa mi páčil, len škoda, že som veľmi nevidela na divákov a bolo mi teplo. Snažila som sa o čo najmenej dementné fóriky medzi pesničkami. Viem aj dementnejšie.“

Ako to Katarzia robí? Prejavom, hudbou alebo oblečením? Neviem, ale z Tabačky som v piatok večer odchádzala s pozitívnou energiou pretrvávajúcou ešte niekoľko dní.

Klára Hrenykóová, študentka gymnázia

Chceme ťa! Lebo máš štýl. Poznáš synonymický rad. Kamošíš sa s rytmickým krátením. Íčka pre teba nie sú problém. Ale najmä preto, že oči máš neustále otvorené. (Aj uši a obzory.) Chýba ti už len jediné. Novinárske portfólio. Praxou u nás si ho vytextuješ. Zajtrajšie noviny ponúkajú prax pre študentov a ďalších záujemcov. Nahliadni s nami do sveta žurnalistiky. Napíš nám na info@zajtrajsienoviny.sk.

Tags: , , ,