Len sa nepozeraj!

| Reportáž | 8. 3. 2014

Prácnym preklikávaním sa na internete uvidíte množstvo kreatívnych zakázaných reklám. V Tabačke sa stačilo usadiť a poprípade prísť medzi prvými. Tí neskorší stáli, pretože na Večere zakázaných reklám s Petrom Konečným bolo 12. februára naozaj plno.

Stredajší program v košickej Tabačke Kultrufabrik oslovil najmä mladšie publikum a podľa slov protagonistu večera, šéfredaktora filmového portálu kinema.sk Petra Konečného, téma kontroverzných a zakázaných reklám zaujíma tisíce ľudí. Nečudo. Sled 150 spotov bol nabitý nápadom, kreativitou a najmä vtipom. Všetky mali niečo spoločné. Na obrazovky a do rádií sa nedostali, v lepšom prípade sa odvysielali iba raz. A tak podľa slov autora: „Reklamy, ktoré by mohli osviežiť, nemajú šancu sa dostať na trh a my prichádzame o skvelé nápady.“ Program sa začal reklamou zo 60-tych rokov, kde kreslené postavičky Flinstonovcov fajčili cigarety, pokračoval reklamami na autá, kondómy, nábytok, potraviny, techniku, nechýbalo pivo. A prečo sú zakázané? Sex, erotika, medvedíky, čo akoby umierali vo vzduchu či atentátnik, ktorý sa zabije vo vlastnom aute. Veľmi odolnom aute! Dôvodov na zakázanie spotov vymenoval Peter Konečný niekoľko: „Zisk niečoho nesmie v reklame pôsobiť bolesť či utrpenie niekoho iného. V Televízii neexistuje reklama, kde chlap ukáže holý zadok, žena áno. Reklama nemôže ukazovať nebezpečné veci, ktoré by deti napodobňovali a ani bolesť nie je vítaná.“  Publicista na výbere spotov pracoval takmer šesť rokov a riadil sa intuitívne, nie podľa recenzií. Základom bola kreativita. „Kreatívna reklama dokonca nepotrebuje veľa peňazí,“ vysvetlil zanietenec do filmu a reklamy, no my sme boli svedkami aj riadne drahých reklamných špásov. Hoci od niektorých sa značky dištancovali. Napríklad od snímky, kde luxusný voz zrazí dieťa a diváka to prinúti k úsmevu. Ide o to, aké dieťa!

Gabriela Kuchárová

Vaše ohlasy a názory na články v Zajtrajších novinách či na samotné noviny, alebo spoločenské témy môžete posielať na info@zajtrajsienoviny.sk.
Z uverejnených listov čitateľov vyberieme jeden, ktorý získa konzumné v košickej raňajkárni Rozprávka v hodnote 10 eur.

Tags: , , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: Len sa nepozeraj!

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems