„Visit Košice je naša značka.“

| Tretí sektor | 25. 1. 2013

Dnes nájdeme skoro všetko na webe. Z  množstva informácií a odporúčaní je však ťažké si vybrať. Ktorá z tých reštaurácií je najlepšia a čo sa mi oplatí vidieť v tom cudzom meste? V takýchto prípadoch pomáhajú rôzne informačné centrá a návštevnícke portály. V metropole východného Slovenska na Hlavnej ulici sídli Návštevnícke centrum Košice. Spadá pod mestskú organizáciu cestovného ruchu KOŠICE – Turizmus a ponúka oveľa viac ako len informácie.

 

„Naši mladí a jazykovo zdatní študenti sú pripravení podať tipy na trávenie voľného času v meste, na prehliadky, výlety do okolia, na aktuálne podujatia. Vedia pomôcť s dopravou, ubytovaním, reštauráciou, odporučia dobrú kaviareň či bar,“ ozrejmuje funkciu centra Anna Hein, manažérka návštevníckeho servisu. Podľa jej slov úlohou zamestnancov nie je len informovať: „Snažíme sa o to, aby tu návštevník ostal dlhšie, videl tie najlepšie miesta Košíc a opäť sa tu vrátil. Rovnako je dôležité, aby mesto odporučil aj svojim známym.“

 

Tematický výlet so sprievodcom

Väčšina návštevníkov centra je domácich. Košičania tu nachádzajú informácie o aktuálnych podujatiach a hneď na mieste si zakúpia aj vstupenky. Spomedzi množstva brožúrok tu nájdu aj bezplatného kultúrneho sprievodcu, ktorý je v réžii Magistrátu mesta Košice. Zahraničných návštevníkov a Slovákov z iných miest zaujímajú aj jednodňové tematické výlety. „Tieto výlety sa osvedčili pri rôznych konferenciách a zahraničných návštevách. Záujem prejavujú aj menšie skupinky či páry, stačí, keď sa zastavia v našom návštevníckom centre deň vopred a dohodnú si tematický výlet aj so sprievodcom,“ vysvetľuje Anna Hein a dodáva, že takéto výlety sa týkajú celého východného Slovenska. Vyhľadávané sú drevené kostolíky, UNESCO Spiša, výlet do Gemera a tokajskej oblasti, jaskyne UNESCO, architektúra v rámci mesta Košice, ale aj výlety do Vysokých Tatier či Slovenského raja.

KOŠICE v balíku

Organizácia KOŠICE – Turizmus má partnerské mestá, v ktorých prostredníctvom výstav, brožúrok a infostojanov propaguje zaujímavosti, podujatia a kultúrne pamiatky Košíc a okolia. Jej úlohou nie je len zastrešovanie návštevníckeho centra. Je to prvá mestská organizácia destinačného manažmentu na Slovensku. Vznikla v roku 2010 ako oficiálna autorita pre riadenie a rozvoj cestovného ruchu v meste Košice. „Destinačný manažment znamená prezentovať mesto ako jednotnú destináciu. My fungujeme na báze partnerstva verejného a súkromného sektora. V súčasnosti máme 30 členov, s ktorými sa snažíme prezentovať Košice ako jeden produkt, jednu značku. Visit Košice je naša značka. Chceme, aby návštevník dostal jednotnú informáciu a komplexný balík služieb,“ vysvetľuje funkciu organizácie jej marketingová manažérka Michaela Sabolová. Medzi takéto služby patria aj tematické pobyty, napríklad pobyt počas Medzinárodného maratónu mieru. Organizácia zastreší nielen ubytovanie a stravu, ale aj sprievodcu na výlet do okolia, zážitkovú večeru, návštevu podujatia Biela noc či fandenie na samotnom maratóne.

Neokukané Košice

Jedným z cieľov organizácie je aj podpora partnerských projektov či organizácia svojich vlastných ako Košice Gurmán Fest či Andy Warhol v uliciach Košíc. Najviac energie však sústreďujú na komunikáciu so zahraničnými cestovnými kanceláriami, ktoré vysielajú turistov do iných krajín. „Organizujeme aj infocesty pre novinárov. Na jeden rok máme naplánovaných 8 až 10 takýchto ciest. Novinári z celého sveta sem prídu v čase, keď sa konajú rôzne podujatia a my im zabezpečíme celý program. Výsledkom sú výstupy v zahraničných magazínoch a novinách, a teda propagácia Košíc,“ pochvaľuje si Michaela Sabolová. Ako sa však novinár z Ameriky dozvie, že má možnosť takouto cestou navštíviť Košice? „V súčasnosti nám k tomu pomohol titul EHMK 2013, veľa novinárov sa spontánne hlási alebo nám ich odporúča Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Rovnako sa stále snažíme prezentovať Košice ako bránu na východ Slovenska. Sme pre turistov zo západnej Európy neokukaní a odlišní, a to ich k nám láka. Aj pre to nás známe cestovateľské rubriky, bedekre a médiá zaradili medzi odporúčané destinácie na rok 2013.“

 

Viac informácií o organizácii nájdete na www.visitkosice.eu.

Gabriela Kuchárová

 

 


Tags: , , , , , , ,

Prečítajte si aj:









pošli na vybrali.sme.sk

Komentáre ku článku: „Visit Košice je naša značka.“

Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.





Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

KRUK Košice T-Systems